Sidor

onsdag, juni 04, 2008

Endorsement

Hillary har kastat in handduken. Nu sparkar presidentvalet igång på riktigt.

[Edit: Hillary har visst inte gett upp än. Jag lät mig förvillas av några tidningsöverskrifter. Kanske hon tar striden hela vägen till Denver. Och personligen föredrar jag henne framför Obama. Trots allt håller jag henne som något mer frihandelsvänlig och pro Israel.]

Jag håller på... McCain (surprise!)

För övrigt noterar jag att det lär dröja länge innan det s.k. multikulturella och toleranta Sverige får se en valkampanj där huvudpersonerna är kvinnor, svarta och pensionärer. Inte ens kvinnor har en chans i Sverige - bara "tjejer".

I Sverige vill vi ha kandidater som endast återspeglar genomsnittet. Inte smartare, rikare eller mer välutbildade än andra. Varför vi överhuvudtaget ska genomföra val är en gåta. Ett mer "demokratiskt" tillvägagångssätt att utse en representativ regering vore att göra ett obundet slumpmässigt urval av befolkningen. Men detta tror jag bestämt att jag har tjatat om förut här på bloggen. (I'm running out of ideas...)

Inga kommentarer: