Sidor

måndag, september 22, 2008

Kan lika gärna blogga lite under tiden

Sitter här och väntar på att datorn ska göra sin grej.

I helgen har barnen övat och övat med Maskens barnteater inför gårdagens två föreställningar: Astrid Lindgren-sångkavalkad i Folkets Hus (Sarpsborg har alltid varit en röd stad). Jag har skjutsat och väntat och köpt dyra biljetter till båda föreställningarna. Så är det med osubventionerad föreningsverksamhet.

Jag hann med en kort avstickare i lördags på ungdomskonferensmöte. Remi predikade uppmuntrande och utmanande om David och vikten av att träna ensam. Jag tolkade så troget jag kunde till engelska. Jag undrar om hörlursfolket fick något utbyte egentligen.

Läser just nu en bok om att ha ett hus som städar sig självt. Genre: kristen-själv-hjälp.

Peter Englund skriver tankeväckande om livet: Sista gången.

Nu är datorn färdig.

Inga kommentarer: