Sidor

onsdag, oktober 09, 2013

Tvåa tvåa tvåa och lite till

Jag minns min digitalklocka. Vi snackar tidigt 80-tal. Den hade fyra knappar och massa funktioner. Men det blev mkt tryckande för att komma till rätt mode.

Den klockan visar förresten att tidsslöseri med elektronikprylar inte är beroende av hur avancerade grejerna är. Finns det en knapp att trycka på så kan man sitta många timmar om man har rätt ålder och lynne.

Hur som helst, klockan fascinerade mig som tidigare bara rört mig i en analog värld med minut- och timvisare. Och höjdpunkten var 11:e november kl 11:11:11. "Kom fort mamma, titta, bara ettor!" Mamma kom och tittade och lät sig imponeras av det tekniska underurverket.

Aldrig hade jag väl trott att jag skulle få uppleva något liknande men igår hände det:











Inga kommentarer: