Sidor

torsdag, april 10, 2014

Om facebookstatusar

Vi kan dela in facebookstatusar i fem huvudkategorier.
  1. Se hur lycklig jag är
  2. Länkar till kattklipp på Youtube
  3. Autentiska ögonblick av sårbarhet
  4. Åsikter om politik, religion och invandrare
  5. Roligheter

Jag försöker som regel vara rolig. Det är i och för sig autentiskt eftersom jag sedan tidiga barnaår alltid sökt skratt - men speciellt sårbar gör det mig inte.

Hur som helst, här är några exempel från min facebookhistoria:

Är det konstigt om jag känner mig som en soptunna när min fru håller fram kakburken och säger: -Ät upp det här annars kastar jag det!

Blev uppringd av Norsk idrettshjelp idag som ville ha pengar av mig. Vilken fräckhet! #tourdeski #toraberger #bø #heglesvendsen #aksellundsvindal #magnuscarlsen #oljefond

Önskar alla ett gott nytt år med sedvanliga plattityder, buzzwords och hashtags. You may fill in the blank, själv. Men jag menar varje ord, förstås.

Mitt huvud mår inte bra av att tänka på flera saker samtidigt. Därför gör jag inte det. #vågavägramultitasking

Clara äter brunost och tittar på Specialagent Oso. (Eftersom hon inte är på Facebook får jag hjälpa henne med statusuppdateringarna.)

Skillnaden på civilisation och barbari är om du äter dina chips från skål eller direkt ur påsen.

Nu tycker jag att alla på facebook ska gå och lägga sig. Det är alldeles för sent. #globalvillage

Att pausa för att blogga är nödvändigt. I synnerhet när man städar. #pausförst

Barn som hjälper till hemma är duktiga på att se enkla lösningar. #sopaundermattan

Jag måste säga att de tar Kristi himmelsfärdsdag på allvar här i Norge. Vilket firande. #syttendemai

Saxa uppåt med dålig teknik i längdspåret är lite Jack Sparrow-varning. #flaxigt

När två i bilen sjunger med hörlurar till varsin låt, en tredje skriker, den fjärde sover och chauffören lyssnar på Hellner i monsterbacken, är det då så konstigt att man missar en avfart? #tourdeski (Avdelning sthlmsresa i söndags.)

Inga kommentarer: