Sidor

torsdag, augusti 04, 2005

Dela med tvång

De tvättäkta gudrunfeministerna tycker visst inte ens om kvinnor, bara sin egen karriär.
Varför framställs aldrig delad föräldraledighet som vad det är? Ett sätt att ta ifrån mammorna deras välförtjänade rättighet att vara tillsammans med sina nyfödda älsklingar.

Sanningen är att feministkommunisterna tar tid från kvinnorna och ger till männen. F.ö. en julklapp som knappt står på någons önskelista.
Feminism i sin nuvarande svenska form är bara människans gamla själviskhet i nya färger. Kvinnors bästa? Barnens bästa? Pyttsan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker inte heller om konceptet "dela med tvång". Om man vill ha en jämställd make, kan man fråga honom om detta före bröllopet. Staten kan inte fixa till sådant som man glömt att kommunicera INOM familjen.

Jag deklarerade tidigt för min dåvarande fästman att jag vill ha en man som tar ut mycket föräldraledigt och som tillbringar mycket tid med familjen, som inte smiter undan det obetalda hemarbetet med barnen.

Ändå gifte han sig med mig. Man behöver inte vara rädd för att vara lite tuff: det uppskattas senare, med färre bråk och mindre gnällig bitterhet, tror jag. ;)

Anders Lundblad sa...

Ja, mitt krassa inlägg var endast riktat mot tvångsaspekten. Jag älskar att vara tillsammans med mina barn. Och i vår familj har vi delat lika på föräldraledigheten. Trots att jag är en vit, kristen, medelålders(!) man av borgerligt snitt.

Anonym sa...

t om Maria Wetterstrand har, efter att hon fått barn, erkänt att:
"Det kan ju vara olika i olika familjer" :)