Sidor

lördag, november 27, 2021

Irene 50

Ha den äran på födelsedagen, Irene! Du har otroligt nog blivit lika gammal som Bamsefar i sången, men likheterna slutar där :)

Som du kan se är Irene bara 49 år på det här kortet.

I den sången så är det ju till och med osäkert exakt när Bamsefar fyller år ("omtrent ved denne tida.") Jag tror det ska mycket till innan du glömmer den 27:e november - eller låter någon annan glömma dagen heller för den delen!

Du är en födelsedagsperson! En person som tycker om att bli uppvaktad och få blommor, och en hälsning i tidningen. Du kan även konsten att glädja dig och se fram emot både födelsedagar och andra små höjdpunkter som kryddar vardagen. Det är en fantastiskt fin egenskap som jag avundas dig! Dessutom glömmer du aldrig andra personers födelsedagar. Jag känner ingen som är så snabb att gratulera och välgångsönska andra. Dina armbågar är mjuka och du lyfter fram andra, ibland på egen bekostnad. Det lönar sig i längden, men det är inte därför du gör det.

Du är en utropsteckenperson! Precis som Elaine sätter du gärna dit ett par utropstecken bakom dina meningar. På den punkten (pun not intended) kan du nog inte påverka mig, men det säger samtidigt något om din vackra personlighet. Du tycker om livet och att det händer saker. Du är inte upptagen av vad språkpoliserna i din närhet tycker. Är något värt ett extra gladtecken så delar du frikostigt med dig. Fortsätt med det, oavsett vad jag säger.

Du är en drömperson! Varje morgon berättar du om nattens alla äventyr. Obegripliga händelseförlopp som har påverkat dig djupt. Det är inte konstigt att du är trött på morgonen. (Gör som din man, sov!) Men det illustrerar emellertid också ditt stora engagemang i livet och i dina medmänniskor. Du bryr dig om. Du går ålin och säger som oftast ja till spännande utmaningar. Öppna dörrar står sällan öppna förgäves när du har vägarna förbi.

Men du är förstås en drömperson bokstavligt talat också. Min egen drömperson!!! Hoppas jag kan leva upp till dina förväntningar och att jag inte bidrar till din nattliga drömstress. Jag älskar dig!!!

Inga kommentarer: